Honda TransAlp

Takaisin etusivulle

Kerätyt kommentit

Korvan taakse jääneitä kommentteja TransAlpeista.


"Katu-uskottavuutta ei näillä hevosilla saavuta, mutta eipä taida Transalpin kuljettaja moisesta paljon perustaa. Hänen uskottava reviirinsä ulottuu kauas ruutukaava-alueiden ulkopuolelle."


"Tehottomuus ei ole kiusannut koskaan. Kolmosella ja nelosellakin sladittelee ihan kivasti. Transussa on hyvät katteet matkailukäyttöön. Katurenkailla kelaa mittariin 180km/h."


"Transalpin kulutus alkaa nousta aika radikaalisti vasta siinä vaiheessa kun matkanopeus nousee yli 120 km/h. Siellä 140 km/h tuolla puolen kulutus onkin sitten kaksinumeroinen, ilman desimaaleja."


"Transalp on Africa-Twiniä kooltaan (ja tehoiltaan) pienempi ja siten sopivampi lyhyelle kuskille ainakin kaupunkiajossa. Kyllä niillä TA:n tehoilla kaksipäälläkin pärjää. Matkaa TA:lla tekee mukavasti ja sopivilla kumella sorateillä on jopa hauskaa. TA on pieniruokainen (n. 5 l/100km) ja kestävä peli."


"Tyypillinen Honda, ei loista missään. Mutta on luotettava ja tekee tehtävänsä."


"Pappapyörä parhaimmasta päästä, ei mikään itsetunnon kohottaja"


"Helppo hoitoinen, huollot voi tehdä itsekkin ja huoltotarve kohtuullinen. Kannattaa tehdä koko huolto samalla kertaa. Koska esim. venttiilin säätöä varten joutuu purkamaan sivukatteet, tankin, penkin ja imuilmakotelon, sekä löysyttämään ja siirtämään oikean syylärin. Keskiseisontatuki saisi olla vakiovaruste."


"Erinomainen matkapyörä kaikille kovapintaisille pikkuteille, liian raskas pehmeisiin paikkoihin. Kaksin ajaen saisi olla tehoa enempi ja parempi jousitus, mutta kyllä tuollakin pärjää."


"Hyvä yleispyörä maantielle ja metsäteille. Kestävä moottori, varsinkin -89 vuosimallista eteenpäin."


"Olen nähnyt ainakin 120 tkm lukemia Transuissa jotka pelittävät vielä ihan OK, eikä syö kummemmin öljyä."


"TransAlpilla voi kuvitella ajavansa kaksipäällä, ja V-kone on mukavan luonteinen. Vakiojousitus on vain vielä huonompi kuin Domissa. AfricaTwinin jousitus onkin sitten toiselta planeetalta."


"-87 ja -88 malleissa pahimmat tyyppiviat on männänrengasongelma (vaihtamalla uusiin ongelma poistuu) ja CDI-yksiköiden sijoitus penkin alla liian ylös. Kuskin alla penkki kuulemma painaa CDI-yksikön liitintä ja juotokset pettää liittimestä. Uudemmissa malleissa CDI-yksiköiden sijoitusta on muutettu alemmaksi.


"Kulutus maantieajossa n. 5 litraa/100 km (3,5....7,0)."


"Hyvä reissu pyörä kaikenlaisille teille. Katteeseen jos saisi vielä korkeutta ja säädettävyyttä. Kovaa ja kaksi ajaen, jousitus ja jarrut saisi myös olla paremmat."


"Kiva pyörä ja helppo ajaa, ei teknisiä huolia toistaiseksi, renkaita kuluu nopeammassa tahdissa kuin tavallisella matkapyörällä, jos pitää alla hieman karkeampaa endurorangasta, nuuka polttoaineelle siistissä ajossa. Joissakin 90-luvun alun "yleensä Hondissa" oli ongelmia polttoainehanan kanssa ja itsellänikin aikaisemmassa Transsussani vm -91 jotain moittimista, mutta nykyisen pyörän kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (koputan puuta)."


"Jos itsetunto on kunnossa ja et välitä muitten tekemisistä, niin matkaenduro on erittäin hyvä valinta yleispyöräksi"


Alkuun