Honda TransAlp

Takaisin etusivulle

Teknilliset kuvat


sukat.gif (14K) Haitarikumien saatavuus ongelmien takia, neopreeni sukat etujalkoihin.


linkku09.gif (10K) Japanista tavaraa linkkuun (takavaimentimen alapää). Ei löytynyt "laakerikaupasta".


turn.gif (13K) stop.gif (11K) Kahvojen oireilevista kytkimistä soran poisto ja puhdistus.


luk_prikka.gif (9K) Oikealla 75 tkm ajettu eturattaan lukitusrengas, vasemmalla uusi.


ketju.gif (11K) Ketjun kireyden määritys työkalu. TA keskituella ja tappi 58 mm tähän yksilöön.


box_01.gif (12K) box_02.gif (10K) box_03.gif (11K) CDI-yksikkön (Capacitor discharge ignition) mahdolliset helpot vikakohteet:

  • Juotokset piirilevyllä, etenkin hyvän vipuvarren omaavan "pitkäjalkaisen" liittimen kiinnitys.
  • Ikääntyneet elkot (elektrolyyttikondensaattorit).
  • Huono kontakti boxin pistokkeen "uros" liittimissä, kuten kyseisessä yksilössä.

box_00.gif (11K) Uusi, made in Japan. Huomaa parempi tuenta liittimellä.


eturatas_out (9K) Eturattaita: ulos päin tulevat sivut. Norm. 15-piikkinen, mutta 14-piikkinen käy hyvin lähi "surautteluun". Alkuperäinen kumitettu(vaimennus) kestää parhaitten.

eturatas_in (9K) Lohkoon päin tulevat puolet.


tulppa_avain (10K) Paljon kysytyt originaali tulpanavaimen mitat


etulokari (14K) etulokaria (13K) Etulokariin nastoille ja lumelle lisää tilaa.


etujarru (14K) Puhdistus huolto ja teräspunosletku. Entinen kumiletku oli vielä hyvä ja jämäkkä, mutta on trendikästä olla terästä ;)


kurasuoja (15K) Kurasuoja uudelle WP:n "takapumpulle"


kate2005 (13K) kate01 (12K) Vanha heijastin vikainen valolähde sai väistyä.


swing01 (11K) Swingin kunnostus. SKF:ltä löytyy neulalaakerit ja sisäholkit Brandilta.


wp_etu01 (12K) wp_etu02 (12K) White Power vieterit eteen. Vanhat oikealla.


wp_taka01 (12K) Vanha vaihtuu uuteen. Uudet White Power:t eivät ole enää valkeita :0


neutral_switch (14K) Oikutteleva vaapaan merkkivalo. Kytkimen pää kulunut liian lyhyeksi, uudessa se näyttäisi olevan eri materiaalia.


pyorija_new.gif (14K) pyorittaja_lite.gif (2K) Nopeus/matkamittarin pyörittäjässä kuluu muovi"holkin" reunoista nopeammin jos alus"prikat" (osanumero 18) hävinneet. Jos väkäset häviää, niin todennäköisesti ruuvi jumii pyörittäjän sisällä tai vaijeri/mittari.


eturenkaat (10K) takarenkaat (11K) renkaat.gif (12K) Transalppiin käypää kumia. TKC80, Sirac, Tourance, Karoo, Scorpion ja T63.


vilkunlamppu (14K) Etuvilkunlamppu (toimiva) oli tiiviisti kiinni, ei irtoa kovemmastakaan tärinästä.


voitelu (14K) "Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia" Vaijerien voitelukone.


takaratas (13K) Takarattaan laakeripesään tullut hiukan väljyyttä akselin suunnassa, lukitteella tuli hyvä? Kannatta varmaan käyttää jo ennen väljenemistä, ennaltaehkäisyyn. Samalla kaikki laakerit vaihtoon.


keula (12K) laakeri (8K) Ohjauslaakerin vaihto tuli ajankohtaiseksi kesken sateisen ajokauden.


pukki (11K) Yksikertainen ei ole aina kaunista. Tasapainotus "kone".


valaisin (13K) Ajovalojen säädöt löytyvät piilosta katteen sisältä.


arrow (11K) dynojet (13K) kaasutin01 (14K) kaasutin02 (12K) addair (12K)

Hyväksi havaittu kokoonpano:

Vaimennin Arrow Paris Dakar Replica, K&N ilmafiltteri, suuttimet Dynojetin sarjasta-1161 koko 116, neulat yksi pykälä ohjeista rikkaammalle ja tyhjäkäynnin seokset säädetty korvakuulolta perinteiseen tapaan. Lisätty lisä "snorkkeli" ilmanputsari koteloon virtauksen lisäämiseksi.


termostaatti (12K) termostaatti02 (11K) Termostaatti 82 astetta. OK.


huolto2003 (13K) avain09.gif (12K) Etusylinterin pakoventtiilin säätö vaatii vähän "harrastusta". Tiukan "hatun" avaukseen löytyy avain org. työkaluista joka sopii rungon ja sylinterin väliin.


eturatas (15K) Eturatas kuluu ketjuja ja takaratasta nopeammin.


hana (14K) Polttoainehanan huolto.


syngronointi (8K) Kaasuttimien synkronoinnin tarkistus.